„Otázka naší finanční životaschopnosti už není na pořadu dne,“ prohlásil generální ředitel společnosti BlackBerry John Chen při oznamování výsledků za uplynulé čtvrtletí, i když jedním dechem připustil, že je společnost teprve na půli cesty dlouhé transformace.
Společnosti BlackBerry ve čtvrtletí, které končilo 28. února, dosáhla zisku ve výši 4 centů na akcii. V předchozím čtvrtletí to byl 1 cent na akcii. Výnosy však klesly z 793 milionů USD na 660 milionů. Ve stejném období předchozího roku přitom dosahovaly 976 milionů.
BlackBerry se postupně začíná více zaměřovat na výnosy ze softwaru namísto svého tradičního hardwaru, i když se výroby chytrých telefonů nechce zcela vzdát – naopak, v roce 2015 plánuje na trh uvést čtyři nová zařízení. Hardware v minulém čtvrtletí tvořil 42 % jejích výnosů, software 10 % a největší podíl, 47 %, připadal na služby.
Podle analytika Kena Dulaneyho ze společnosti Gartner by firma musela prodávat miliony zařízení na spotřebitelském trhu, aby uspěla na poli hardwaru. V oficiálně zveřejněných výsledcích se nehovoří o úspěšnosti jednotlivých modelů, ale v minulé čtvrtletí se prodalo celkem 1.3 milionu chytrých telefonů BlackBerry.
Na začátku března na světovém mobilním kongresu v Barceloně společnost BlackBerry uvedla plně dotykový smartphone Leap s 5palcovým displejem.
Nedávno také oznámila navázání partnerství se společnosti Google kvůli podpoře platformy Android for Work a cloudových služeb BlackBerry Enterprise Service (BES) 12.
Dulaney se domnívá, že John Chen je schopný manažer a usilovně pracuje na obnově firmy, avšak díra, ve které vězí, je velmi hluboká. Vykopali ji Chenovi předchůdci, než se ujal vedení v listopadu 2013 a zahájil projekt rozsáhlé restrukturalizace.