Náš životní styl kromě v perexu uvedených, ovlivňují i další trendy, a dokonce i demografické faktory. Paradoxně na mobilní životní styl má vliv i urbanizace. Jednak přímo čili cestováním za prací do velkých měst, ale paradoxně i nepřímo. Vznikají různé k urbanizaci antagonistické životní styly vyvolané potřebou uniknout z ruchu velkoměsta, kdykoli se to jen trochu dá. Avšak únik do přírody či na opačný konec zeměkoule neznamená, že nebudeme moci pracovat s IT a vydělávat si takovýmto způsobem na živobytí a v neposlední řadě na cestování.
Nomádský životní styl
Kočovníci, označovaní také jako nomádi, jsou komunitami lidí, kteří preferují kočovný způsob života, před stabilním bydlením a zaměstnáním preferují časté cestování. Z původních kočovníků, kteří se stěhovali za novými stády zvěře, pokud byli lovci, či za novými pastvinami, se evolucí vyprofilovali takzvaní obchodní cestující, kteří neustále cestují za byznysem a obíhají zákazníky. Pokud se nad tím zamyslíme, jsou to novodobí lovci obchodních příležitostí.
Digitální nomád žije způsobem života, který mu vyhovuje, hodně cestuje buď proto, že chce, nebo proto že musí, takže de facto žije kočovným životem a vše, co potřebuje pro svůj byznys, je vhodné klientské zařízení, většinou notebook, případně tablet s externí klávesnicí a dobré internetové připojení. Jsou to buď lidé, kterým nevyhovuje tradiční práce v kanceláři, případně by jim vyhovovala, ale obchodník v kanceláři byznys většinou neudělá, musejí cestovat za zákazníky a obchodními partnery, prezentovat na konferencích a podobně. Někdo se stane digitálním nomádem, protože mu nevyhovuje pracovní kalendář, především co se týká dovolené. Zažitým stylem je jet na dovolenou do lukrativní destinace jen na dva týdny v roce a celý rok na ni šetřit.
Digitální nomádi jsou i freelanceři, čili lidé, kteří podnikají na „volné noze“, například programátoři či konzultanti, jež se nechávají najímat na krátkodobé projekty s dobou trvání typicky několik málo měsíců; designéři, lidé, kteří spravují webové portály svých klientů a mohou to dělat odkudkoliv; ale i prodejci reklamy, umělci, fotografové a samozřejmě i novináři. Z vlastní praxe mohu potvrdit, že minimálně 100 dní v roce strávím na zahraničních služebních cestách.
Z hlediska financování nomádského životního stylu rozeznáváme dvě základní skupiny lidí. Jednak ty, kteří během kočování pracují na více nebo méně lukrativních projektech, takže se živí průběžně, a ty, jež už „mají vyděláno“. Typickým příkladem je freelancer, který prodal úspěšný start-up globální IT firmě a nyní pracuje už jen na charitativních projektech, aby se nenudil. Tak nebo onak projekt, na němž člověk pracuje, ho musí bavit a motivovat, aby ho dále rozvíjel a dosahoval stále smělejších a větších cílů.