Nejčastěji děti pomáhají svým rodičům se sociálními sítěmi, pomoc pokrývá upload fotografií a videí, sdílení příspěvků, používání hashtagů, a to na sítích Facebook, Instagram a TikTok. Průměrně taková pomoc činila 32 hodin ročně a byla oceněna na 562,56 Eur.
Další oblastí byl e-mail, pomoc se týkala hromadné korespondence, práce s přílohami, práce se skupinami, časování a přizpůsobení vzhledu e-mailů. Průměrně taková pomoc činila 29 hodin ročně a byla oceněna na 751,68 Eur.
Na třetím místě se umístila editace videa. Pomocí s ní teeneageři věnovali průměrně 27 hodin ročně. Nejčastěji řešenými otázkami byla synchronizace zvuku a obrazu, přidávání hudby na pozadí a střih. Hodnota práce profesionálního konzultanta by v tomto případě činila ročně 706,32 Eur.
Dalších 20 hodin ročně se vynaložilo průměrně na pomoc s počítačovou bezpečností, která zahrnovala i kontrolu systému a aktualizace, download a využití antivirových programů, blokátorů inzerce a identifikace rizikových pop-up oken, e-mailů a odkazů. Poněkud vyšší hodinové sazby za bezpečnostní expertízu vedly k ocenění této pomoci na 572,60 Eur ročně.
Nejčastější úkony technické pomoci
- Nastavení Zoom/Skype pro komunikaci – 67%
- Generování odkazu pro pozvánku do Zoom/Skype komunikace – 64%
- Umlčení zvuku během komunikace Zoom/Skype – 59%
- Zapnutí/vypnutí vide během komunikace Zoom/Skype – 55%
- Nastavení skupinového videohovoru na Whatsapp – 52%
- Nastavení konferenčního hovoru na smartphonu – 48%
- Nastavení Whatsapp na skupinový chat – 43%
- Odeslání textové zprávy více osobám – 40%
Navíc 71% teeneagerů uvedlo, že je jejich rodiče žádají o pomoc při řešení technických potíží, které souvisejí s jejich prací z domova – místo toho, aby se obrátili na technickou podporu od svého zaměstnavatele.